Gah, jag blir så matt!

En av sambons arbetskamrater ringde och frågade om de inte kunde byta två dagar med varandra. Sambon skulle jobba helgen 27 och 28 december, medan den andre skulle jobba 29 och 30 december.
Sambon svarar glatt att  "ja, jag måste ju höra med sambon, men det ska nog gå bra." Vilket jag tycker låter som att "visst kan jag göra det."
Saken är den att sambon är föräldraledig (sep-jan) så jag hade helst sett att han inte jobbade alls, men har gått med på varannan helg.
Helgen betyder lördag 11-16 och söndag 12-16 medan måndag och tisdag innebär 10-19. Ganska stor skillnad i tid, åtta timmar mer arbete, för exakt samma pengar i och med att helg är 100% OB.
Och just den här meningen "ja, jag måste ju höra med sambon" hatar jag! Det betyder att beslutet är upp till mig och säger jag nej kommer det att låta som "nej, han fick inte för sambon."
Han vet vad jag tycker om saken, så varför inte bara säga nej på en gång!?

Jag sade bara att jag inte ville ha något med detta att göra, att det var helt upp till honom att bestämma.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Tack! :) Ja jag trodde det skulle bli jätte mörkt först, men det vart alldeles lagomt! :)

2008-12-09 @ 21:26:00
URL: http://emilieasplund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0