Abstinens...

Vår kamera har gått sönder, vägrar att starta mer. Jag som är kameraberoende har fullständig abstinens! Älskar att fota barnen och deras upptåg. Nu går ju inte det, och inte har jag råd att köpa någon ny denna veckan. Får väl önska mig en av tomten ;)

Idag har vi varit ut till svärmor och åkt pulka. Mest uppskattat av fadern tror jag, han blev som barn på nytt. Iklädd en chockrosa overall med små musse pigg tryck all over, slängde han sig i snödrivor och kastade sig utför backar. Overallen fick han låna av sin mamma, tydligen har den faktiskt varit modern en gång i tiden. Tur jag inte var född då, eller för liten för att minnas. Räcker att minnas de där förskräckliga ridstövlarna alla sprang runt i någon gång under 90-talet *ryser* Ja, jag hade också ett par...

Sen blev det ett besök hos min pappa. Som vanligt bänkade sig 2 (snart 3) åringen framför datorn och spelade spel.
Måste säga att jag tycker att han är otroligt skicklig på datorer för att vara så liten. En dag kom han in till mig och sade:
- Mamma, jag ska visa dig en sak, Blixten Mcqueen (eller hur det nu stavas...)
- Hm, okej.
Sen sätter han sig vid min dator, går till flicken "mest besökta" (webbsidor) får upp en rullista och klickar på Tradera.
När webbsidan laddat färdigt klickar han på traderasymbolen och väljer kategorin "leksaker" sen scrollar han ner med musen och klickar upp en auktion med Blixten. Har aldrig visat honom den annonsen, inte heller lärt honom hur man ska använda en dator. Han snappar upp snabbt den lille busen. Så nu är han ofta inne och besöker Blixten-auktionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0